Sommarjobb & morfar-firande

Hallå mina sötnosar! Jag är tillbaka! Äntligen vah?!

I måndags började jag mitt sommarjobb, och va ska man säga?!
Man kan väl säga att det blev lite Av en katastrof!! Min handledare kom aldrig så jag väntade och letade efter henne, men efter 20 minuter så kom hon äntligen, de hade haft nåt strul med att hitta städvagnen men sen löste det sig. Därefter fick jag lära mig vissa grejer om hur man städade och jag fick jobb som jag skulle göra, bland annat moppa golv, torka av speglar och glasrutor, damma fönsterlister, portionera ut mat, sallad, pålägg och mackor, och så vidare!! Det var faktiskt riktigt bra! Jag gillar när man får arbeta mycket o inte bara sitta still och inte ha något att göra, så det passade nog mig, va där även idag och det gick kanon.
Vi är ju på en dagis och städar o ger mat, och det är mitt dagis som jag gick på som barn så det är verkligen kul o se hur allting är kvar, jag känner faktiskt igen mig ganska mycket :) och min favoritfröken Monica jobbade kvar där, så det var riktigt kul att träffa henne igen!


Idag fyller också min underbaraste morfar år! Så ett stort grattis till honom!
Vi var där och firade han & åt mat och fikade o så, riktigt trevligt som alltid när man är hos dom! Och som vanligt rullade man ju därifrån (maten) hon hade gjort en jäättegod mangotårta! Som smakade otroligt gott. Men somsagt blev man proppmätt så jag och Julia tog oss en redig promenad hem!

Syns inte så bra på bilden men det är den goda mango tårtan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0