hajk!

Jag kom iallafall hem levande!
i torsdags åkte vi från skolan och skulle paddla ut till knapped, 1,1 mil.
det var nog bland det läskigaste jag gjort! jag var i samma kanot som Sabina.
det var första gången för mig som jag paddlade, jag var livrädd för att kanoten skulle välta o sånt!
det var sjukt svårt o paddla, det vart sicksack som slalom hela kanalen, tills vi kom ut till öppen sjö där gick de ganska rakt faktiskt :) och de gick mycket rakare när jag slutade paddla och sabina paddlade själv hehe ;)
jag o sabina lyckades paddla ungefär två eller tre km längre än de andra för vi paddlade över hela sjön istället för hålla till vänster o sjön o slippa vågorna och ha den kortare vägen, så vi paddla kanske 1,4 km eller nåt, men det tog 2,5 timmar :) jag är iallafall stolta över att vi inte gav upp! bra kämpat!
när vi kom fram till knapped fick vi ta de lungt tills vi hade tävlingar, bla fisketävling, tipspromenad, få upp en brasa, gissa träd o fåglar o lite sånt. på kvällen grillade vi hamburgare o korv utomhus och det började regna asmycket, när natten kom fick vi sova i en lada med väggar som var ungefär tre cm glipa mellan varje planka, de va kallt o skönt! frös jättemycket, tror att ja hade fem tröjor på mig!!
dagen efter skulle de som paddlat dit vandra lunnedsleden hem som var 1,3 mil lång, vi vandrade i skogen där de var uppförsbackar och nedförsbackar ungefär genom hela leden, de va lerigt o halt men vi kom runt den på 2 timmar och 30 min tror ja de va ungefär, DÅ FICK VI ÅKA HEEEM!! mina ljusgråa byxor var svarta när vi hade vandrat i skogen. pappa kom o hämtade mig o jag duuuschade o sov hela dagen nästan.
det var den skönaste känslan att komma hem, men det var faktiskt kul att hajka!! :)
 
tog inte så mycket bilder från hajken men det kan dyka upp någon bild eller två i senare inlägg
puss&kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0