bananpannkakor

Har varit på körskolan hela morgonen. Har haft körlektion och efter det stannade jag kvar och pluggade lite teori. Eftersom vi är lediga från skolan idag åkte jag hem igen och lagade lunch. Kände hur jag va jättehungrig så stekte lite bananpannkakor. Det är jättesmidigt och jättegott! 
 
Dom flesta av er har säkerligen redan ätit bananpannkakor och hittat erat favoritrecept, det här är mitt favoritrecept. Snabbt, smidigt och gott :)
 
Du behöver
en banan 
2 ägg 
 
Det enda du behöver göra är att mosa bananen som du blandar med äggen och stek. Det blir ungefär 2 st pannkakor beroende på hur stora du gör dem.
 
Även fast jag inte är ett proffs i köket älskar jag att exprimentera med maten och laga den ännu godare än vad som står på receptet. Eftersom jag är oerhört förtjust i choklad hade jag i lite havremjölk och kakao för att få chokladsmaken. Märkte också att pannkakan inte hållde ihop så bra så hällde även i lite bovetemjöl. Det finns säkert redan recept på dehär med det blev riktigt gott tillslut!
 
Jag toppade mina bananpannkakor med frysta hallon och blåbär, pricken över i:et :)
 

Kommentarer
Postat av: MATILDA

gott!

Svar: Jaaa riktigt gott!
Alice

2013-11-30 @ 11:10:32
URL: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0