HÄRLIGA SÖNDAG

Söndagar tycker jag är en lugn och härlig dag, man har tid till att göra det man tycker om. Så idag tog jag först en skön och lång sovmorgon så jag skulle bli helt utvilad inför nästkommande skolvecka. Förra veckan var jag bara i skolan tre dagar då jag blev sjuk och tappade rösten de andra dagarna. Jag är iallafall frisk nu och rösten håller sakta men säkert på att komma tillbaka o bli min normala. Ska bli skönt att kunna sjunga o greja igen!
 
Efter frukosten så åkte jag och pappa ut och övningskörde, gick jättebra! har ju bokat uppkörning och allt nu så känner att jag har väldigt stor press på mig nu. 
 
Jag har länge funderat på att baka något nyttigt och gott som man kan ha som mellanmål, innan eller efter träning. När jag får dåligt med tid brukar jag i samband med träning köpa gainomax energy- och proteinbars. De är både goda och helt okej till kvaliten. Men jag tycker det skulle vara kul och få något som är clean utan massvis med konstiga tillsatser, så varför inte baka själv? De flesta proteinbars innehåller onödiga ingredienser som inte alls är behövligt för kroppen, vissa är även inte bra för kroppen. Jag fick häromdagen ett tips om ett recept på proteinbars som jag testade att baka idag. Resultatet blev förvånansvärt gott! Receptet hittar ni här på min systers blogg. Jag hade ingen frystorkad jordgubbe hemma så jag hackade ner lite torkad aprikos, en frukt som jag har blivit störtförälskad i på senaste tiden, så sjukt god.
 
Har ju inte kunnat träna på en hel vecka eftersom jag varit sjuk, så nu håller jag på med ett arbete i skolan då jag låtsas vara en sjukgymnast och ska göra iordning övningar till någon som har ont i leder och inte är så bra tränad. Jag blir så motiverad av att läsa om all träning att jag bara vill springa iväg till gymmet och träna lite. Tråkigt att jag måste vänta tills jag blir frisk!!
 
Satt tålmodigt utanför ugnen och väntade på att mina proteinbars skulle bli klara!! Brukar tycka att det är så otroligt jobbigt att vänta, men de skulle va inne i ca 20 min! De blev ganska fina tillslut eller vad tycker ni? :)
 

Kommentarer
Postat av: Julia

dina blev ju asbra ju, ser asgoda ut :D kul att du testade receptet!

Svar: Jaa! du får komma hem och smaka hihi :)
Alice

2013-11-17 @ 20:39:37
URL: http://takethetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0