Raw chokladmousse

Igår kände jag för att baka något gott och nyttigt. Så fick ett tips av min syster om att baka raw chokladmousse, en efterrätt som är relativt nyttig. Hennes blogg hittar ni här, där ni hittar fler smarriga recept :)
 
Jag hör verkligen inte hemma i köket så vet egentligen inte varför jag försökte mig på dethär själv. Resultatet blev förvånandsvärt bra, men jag gjorde ju några klantheter.
 
Jag lyckades skaka yogurten när den inte hade någon kork på sig så det hamnade yogurt över hela köket och dränkte såklart min iphone i yogurt!! SÅ klantig. Det hamnade inne i högtalaren och microphonen och även i laddningshålet och på hemknappen. Lyckades dock få bort det mästa och det som var i hålen gick ganska lätt att damsuga ut så hade sån himla tuuuur. Har haft min iphone i snart 2 år och vill så gärna att den ska hålla tills jag tar studenten. 
 
 
INGREDIENSER
1 jättemogen avokado
6 dadlar
4 msk kvarg (eller mjölkfritt alternativ ex. mandelmjölk. Jag hade lite soyayogurt och mandelmölk)
2msk kakao
Ev. sötning ex. honung (jag hade inte i det)

Börja med att hacka dadlarna i småbitar och mixa dem tillsammans med kvarg/yogurt/mjölk. Tillsätt sedan avokadon och kakaon och mixa tills den har en fin koncistens. När mixen fått en fin mousseig koncistens är den klar! Servera i ett fint glas och ät direkt. Jag toppade även med riven kokos och mandlar.

Tips: Om du ställer in efterrätten i kylen eller väntar en stund kan avokadosmaken lätt ta över så föredrar att äta direkt :)

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

nomnomomnom :D

Svar: hihi sååå gott!! :D
Alice

2013-11-27 @ 18:24:16
URL: http://takethetime.blogg.se/
Postat av: ♫♪ sandra - en musikblogg

gott!

Svar: Jaa det var riktigt gott :)!
Alice

2013-11-27 @ 18:49:05
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Postat av: Julia

Åh det där är så larvigt gott och enkelt :-D Synd att jag redan kvällsfikat, annars hade jag aldrig tvekat. Har två mogna avokados redo att användas ;-)

Svar: Åh typiskt! då får de bli morgondagens kvällsfika tycker jag! sjukligt gott verkligen! :)
Alice

2013-11-27 @ 20:41:46
URL: http://juliaju.shapemeup.se
Postat av: Linda

gott:D

Svar: verkligen!! :D
Alice

2013-11-27 @ 20:43:15
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0